De geest uit de fles

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
We leven in een met alcohol doordrenkte maatschappij. Drinken is de norm en onze favoriete manier om alles aan te kunnen, te vieren en te doorstaan. Ondanks de gevaren van dit zwaar verslavende middel zijn we ervan overtuigd dat vooral anderen een probleem met drank hebben. Wijzelf zijn gewoon levensgenieters. De geest uit de fles is het achtste boek van Jacqueline van Lieshout. Het gaat verder waar haar vorige boek, Ontwijnen, stopte. Want na de vraag 'Wat drink ik dán?' komt de vraag: 'Wie ben ik dan, zonder alcohol?' In dit ontnuchterende boek neemt Jacqueline je mee in een met alcohol doordrenkte maatschappij, waar 'alcohol drinken' gelijkstaat aan 'gezelligheid' en we niet willen horen dat het eigenlijk heel slecht voor ons is. Maar waarom drinken we eigenlijk? Waarom kan de één het bij zo af en toe een glas houden en wilt de ander na glas drie altijd door? En waarom vinden we alcohol drinken zo normaal? Een eyeopener voor iedereen die erover nadenkt minder of niet meer te drinken. +

01 januari 2020

Reacties op: De geest uit de fles