de-gehangene-2

De gehangene

Rank 4378 Gelezen 49 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Rebus' Edinburgh is meer dan het decor uit de toeristenfolders. Het is een moderne metropool met het volledige spectrum van criminelen en hun slachtoffers, een broeinest van crimes passionnels, rampzalige misstappen en onderhuids gekoesterde afgunst.

In deze verhalenbundel staan de twee gezichten van Edinburgh centraal, maar de bundel is ook een spel met de thrillertraditie, een hommage aan bewonderde voorgangers en een dwarsdoorsnede van alles wat de Rebus-serie zo bijzonder maakt.

Spannende boeken algemeen
The House of Books
01 januari 2001
29 november 2021

Eric Herni Boekverkoper

In zijn totaliteit is De Gehangene een heel aardig boek en een leuke introductie tot het werk van Ian Rankin.

door: Eric Herni 1 like
Na drie uitstekende – maar toen nog niet bijster succesvolle – thrillers over inspecteur Rebus, vond Ian Rankin het in 1992 tijd om een aantal losse concepten die hij in zijn hoofd had zitten, uit te werken tot een verhalenbundel. Het resulteerde in een boek met twaalf verhalen, waarbij de titel ...

Reacties op: De gehangene