De geheime code

Priya Hemenway

De gulden snede, ook bekend als de 'goddelijke verhouding' of 'goddelijke verdeling' en het 'gulden getal'(phi), zien we terug in de zadenmotieven van planten, piramiden, gotische kathedralen en het menselijk lichaam, om slechts enkele voorbeelden uit de oneindige reeks fenomenen te noemen. In dit boek worden niet alleen de veelsoortige verschijningsvormen van de gulden snede in de natuur, kunst, architectuur, muziek en wetenschap gepresenteerd, maar ook varianten ervan zoals de gulden spiraal in het menselijk binnenoor. Dit boek, voorzien van ruim 300 afbeeldingen en grafieken, biedt een spannende zoektocht naar de wetmatigheden van het universum en het verborgen 'goddelijk plan' dat zich daarin openbaart.

Is De geheime code het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De geheime code