Geschiedenis van geweld

‘Ik ontmoette Reda tijdens kerstavond 2012, en ik ging met hem naar huis, rond vier uur in de ochtend. Hij vertelde mij over zijn jeugd, en over de reis van zijn vader van Algerije naar Frankrijk. Hij vertelde over het geweld dat een immigrant meemaakt, over ontheemd zijn, over racisme, en over wanhoop. Ik bracht de nacht door met Reda, en urenlang vertelde hij over zichzelf, terwijl hij naast mij lag in mijn bed in mijn kleine appartement. Rond zes uur ’s ochtends pakte hij een geweer en zei dat hij mij ging vermoorden. Dit boek vertelt het verhaal van die nacht en probeert het fenomeen geweld te doorgronden; evenals de geschiedenis, oorzaken en consequenties van geweld.’
– Edouard Louis

Recensies (6)

Meer recensies

Is Geschiedenis van geweld het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Geschiedenis van geweld