De gevangene van Vallenia

De gevangene van Vallenia

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0

Voor de lezers van Sarah J. Maas, Holly Black en Suzanne Collins

Kiva Meridan heeft de Elementproeven overleefd. Na tien afschuwelijke jaren verruilt ze de tralies van Zalindov voor de stadsmuren van Vallenia. Nu ze haar vrijheid terug heeft kan ze zich richten op het doel waar ze al sinds haar arrestatie op zint: wraak. Om te beginnen moet ze binnen de rebellenbeweging op zoek naar haar broer Torell en haar zus Zuleeka, zodat ze kunnen terugeisen wat hun familie toebehoort: de troon van Evalon. Maar onder het wakend oog van kroonprins Jaren is het bijna onmogelijk om ongezien het paleis uit te komen – tot de avond van het rivierfestival.

Dankzij een list van Torell en Zuleeka wordt Kiva met hen verenigd. Maar het weerzien is allesbehalve de hereniging waarop ze had gehoopt. Kiva’s loyaliteit wordt zwaar op de proef gesteld terwijl ze haar hart langzaam verliest aan de kroonprins. Om ook deze keer te overleven moet Kiva navigeren door een web van leugens, politieke spelletjes en intriges aan het hof. Kan ze voorkomen dat ze haar familie opnieuw kwijtraakt?

Pers en boekverkopers

‘Soms worden er boeken aangekondigd waarvan je gewoon weet dat ze goed zijn. Het eerste woord dat in mij opkwam toen ik het boek uit had, was: briljant.’ Nicole, boekhandel Dominicanen, Maastricht

De genezer van Zalindov is aanrader voor liefhebbers van auteurs als Sarah J. Maas, Maggie Furey, Suzanne Collins, Jennifer L. Armentrout en Leigh Bardugo.’ Emopheliac.nl

‘Een prachtig fantasyboek!’ Merel, boekhandel Maashorst, Uden

Boekerij