De gierenclub

Vranckx en Strzelecki verrassen met een striproman op het scherpst van de snee

De waarheid is het eerste slachtoffer van de oorlog. Terwijl de revolutie de Arabische wereld in vuur en vlam zet, proberen oorlogsjournalisten te tonen wat er gebeurt. Maar wat ze hebben gezien en meegemaakt, gaat vaak ons bevattingsvermogen te boven. In De Gierenclub vertellen Rudi Vranckx en Caryl Strzelecki hoe oorlog, geweld en omwenteling de levens van gewone mensen verwoesten. Deze autobiografische striproman toont op adembenemende wijze wat we niet gezien hebben op het scherm, niet gelezen hebben in de krant. We reizen, in het spoor van de revolutie, van Tunesi?, Egypte en Libi? tot in Syri? waar ieders leven in gevaar is en de nieuwsjager uiteindelijk zelf het wild wordt. Het leven van een reporter is er een van ontmoetingen met mensen die hoop en wanhoop delen. Uiteindelijk komt De Gierenclub in Gaza terecht, jammer genoeg. Stopt het dan nooit?

Is De gierenclub het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De gierenclub