Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
De Gorgels en de laatste kans

De Gorgels en de laatste kans

Rank 722 Gelezen 38 Aan het lezen 23 Wil ik lezen 31 Favoriet 2 Recensies 4
Junior Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0

De Waakgorgeltjes-in-Opleiding krijgen les in de duinen. Melle laat zien hoe hoog hij zijn Waakstok kan werpen. En precies op dat moment verschijnt er een zeearend boven hen. De machtige roofvogel draagt Waakgorgel Jukko, die op zomertraining naar het Hoge Noorden was gestuurd. Hij heeft een vreemde, slapende Gorgel bij zich. Jukko kan nog net vertellen dat er boven de poolcirkel een groot leger Brutelaars oprukt en dat de verdedigende Gorgels allemaal in slaap vallen. En dan valt ook hij in een diepe slaap. De Geneesgorgels kunnen hem en de vreemde Noordse Gorgel op geen enkele manier wakker krijgen. En dan leest Melle op internet iets wat hem grote zorgen baart, want de R is
nog niet in de maand. Als de Grijze Gorgel dat verneemt, roept hij een bijzondere vergadering van Oergorgels uit. Wie kan de Gorgels redden?

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar