De grote legende 1 Het lied van onsterfelijke

De Grote Legende 1 - Het lied van de onsterfelijke

Gelezen 13 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 9 Favoriet 1 Recensies 0
Fantasy & SF Spots 1   Topics 0

Het Lied van de Onsterfelijke is mysterieus, vol vaart, soms poëtisch, dan weer wreed. Een epische fantasy in een wereld vol geheimen, verraad, duistere plaatsen, eeuwenoude raadsels en de gezongen Kunst van de magie. Onder aanvoering van de wrede eerste seigneur Karwing en met hun bijl van genade voeren de quisitoren van de Kerk van de ware Maker een schrikbewind over Nedia. Dan ontdekken de geheimzinnige observatoren in een verre uithoek van het Rijk van Tath de femaal. Zij lijkt voorbestemd om met haar vermogen, dat de Kunst wordt genoemd, een eind te maken aan de bloedige tyrannie van Karwing. De quisitoren maken jacht op de femaal, die met haar familie naar Stor, de vrijplaats hoog in de bergen, probeert te ontkomen. Maar de komst van de femaal heeft nog meer losgemaakt, waardoor alle machtsverhoudingen op Nedia op scherp komen te staan. Er ontstaat een wedloop op een groot geheim, dat is verborgen in een lied: Het Lied van de Onsterfelijke. Met De grote legende heeft W.J. Maryson een tantaliserende nieuwe reeks ingezet die vele eeuwen overspant en waarin langlevers en zoekers naar onsterfelijkheid de wevers van nieuwe mythologieën zijn.

Sciencefiction & Fantasy
Boekerij