Bericht uit Bloemrijk

“Ik woon in Bloemrijk, het fraaiste land van de wereld Literaturica, met majestueuze vergezichten, weerbarstige bergketens, diepe, donkere dalen en kusten van ongekende schoonheid. De kans dat ik emigreer is klein.”

Op 10 maart 2011 overleed plotseling Wim Stolk, in de wereld van de verbeeldingsliteratuur bekend onder zijn pseudoniem W.J. Maryson. Alle auteurs in deze bundel hebben de band die zij met hem hadden in hun verhalen verwerkt, met als gemeenschappelijk uitgangspunt diezelfde fascinatie voor het Bloemrijk van de Taal.

De dertien auteurs zijn Peter Schaap, Jan J.B. Kuipers, Tais Teng en Mark J. Ruyffelaert: vrienden en vakgenoten sinds jaar en dag. Ook zijn uitgever Jürgen Snoeren levert een bijdrage. Daarnaast schreven voor hem Paul Evanby, Thirza Meta, Tisa Pescar, Sophie Lucas, Leo Elsinger, Samantha Kraak en Chris Hantzen: nieuwe vakgenoten en talenten die hij stimuleerde en inspireerde.

En natuurlijk staat er een tot op heden ongepubliceerd verhaal van W.J. Maryson zelf in. De verhalen in dit boek zijn op dit moment niet los te bestellen via de Parelz-website.

De omslag is gebaseerd op een kunstwerk dat is gemaakt door Wims oudste dochter Marie.

Is Bericht uit Bloemrijk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bericht uit Bloemrijk