De Helden van Sidian

De Helden van Sidian

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 2
Young adult   Topics 0
Sidian is een stad waarin Helden het voor het zeggen hebben. Ooit offerde de dapperste van hen, de Opperheld Sidianos, zich op door van de hoogste toren te springen. Zo maakte hij een eind aan de heerschappij van demonen.
Het bestuur van de Helden is echter in de loop van jaren verworden tot een waar schrikbewind.
Als Ayill, een jonge vrouw en dochter van Alavijnse vluchtelingen, onbedoeld de belangrijkste regel in Sidian breekt en voor haar leven moet vrezen, vlucht ze in doodsangst naar de wijk van de elfen
Ze beseft het niet, maar in haar dromen draagt ze het geheim bij zich van haar yayou, haar grootmoeder, die de sleutel bezit waarmee het bewind en de afschuwelijke krachten die ze op de wereld willen loslaten wellicht gestopt kunnen worden. De confrontatie lijkt haar boven haar krachten te gaan, zelfs als ze hulp krijgt van degene die ze boven alles heeft leren haten.
En dan is er nog Schriel, het ongelukkige dienstertje in het demonenpaleis, dat wanhopig op zoek is naar haar grote liefde.
De schrijver (van o.a. de Zwarte Troon en de Droomdanser-boeken) laat in dit spannende verhaal liefde, humor en horror hand in hand gaan.
Young Adult
Zilverspoor
31 juli 2018

Lezersrecensies (2)

Spannende Fantasy met een meeslepend verhaal

door: Princess Marcella 1 like
Ayill doet iets stoms, ze beweegt in het uur van stilte om de gevallen held Sidianos te eren. Achterna gezeten door de Helden vlucht ze naar de wijk van Elfen en raakt langzaam verstrikt in het web van de snode heldin die zich zelf De Minnares noemt. Kan ze zichzelf nog redden, wat voor onheil wil...

DE HELDEN VAN SIDIAN

door: BookloverSaphira 1 like
Mijn eerste indruk van het boek: het boek heeft een prachtige cover, wat erg goed bij het verhaal past. De prijs van € 18,95 is een mooie prijs voor een boek wat 335 pagina's bevat. Ik zou dit boek zeker oppakken in de winkel, niet alleen door de cover, maar ook door de beschrijving op de...