De grote ontdekkingsreizigers

In alle tijden zijn er wel mensen geweest die zich genoodzaakt voelden de grenzen van de toenmaals bekende wereld te verkennen ? en deze te overschrijden. Maar wat zette hen ertoe aan om zich in onbekende en onbarmhartige landen te wagen, bijna onvoorstelbare uitdagingen te trotseren en de dood te riskeren?
In 40 indringende biografie?n worden in dit boek de grootste ontdekkingsreizigers beschreven. Hun leven wordt belicht en hun motieven en hartstochten geanalyseerd, zodat hun grote wapenfeiten in hun context komen te staan.
De grote ontdekkingsreizigers is geschreven door een internationaal team van gezaghebbende reisauteurs, presentatoren en historici. Het is ge?llustreerd met vele fraaie kunstwerken, foto?s, gravures, kaarten en citaten van de hand van de ontdekkingsreizigers zelf, zodat wij hun avonturen ook kunnen meebeleven door hun eigen ogen en met hun eigen woorden.
Robin Hanbury-Tenison is een bekende ontdekkingsreiziger, auteur, filmmaker, natuurbeschermer en activist. Hij werd uitgeroepen tot ?de nestor van de Britse ontdekkingsreizigers? en heeft aan meer dan dertig expedities deelgenomen.

Is De grote ontdekkingsreizigers het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De grote ontdekkingsreizigers