De Guanchen, de oerbevolking van de Canarische eilanden - Deel 1: Herkomst en Eigenheid van de Guanchen

Toen de Spanjaarden op het einde van de vijftiende eeuw op de Canarische Eilanden aankwamen vonden ze daar vreemde omstandigheden en mensen (door de Spanjaarden Guanchen genoemd) die nog in het Stenen Tijdperk leefden. De Spanjaarden stelden ook vast dat er geen onderlinge communicatie tussen de eilanden was en er hiervan blijkbaar ook nooit sprake was geweest, ook al liggen de eilanden in elkaars zicht. Ze stelden ook vast dat geen van de eilandbewoners, die voornamelijk veehoeders en boeren waren, enige kennis had over navigatie op de oceanen. Dus, als deze inboorlingen geen zeelui waren en ze dit blijkbaar nooit waren geweest, hoe kwamen ze dan op deze eilanden terecht?
Geschiedenis & Politiek
Boekscout VOF