De hand van Fatima

Spanje, 1568. In het zuiden breekt een opstand uit onder de onderdrukte Moren. Onder de rebellen bevindt zich de jonge Hernando, die net als zovelen genoeg heeft van de vernederingen van zijn volk. Hun strijd is echter gedoemd te mislukken; ze worden verslagen en uit het geplunderde gebied verdreven. Hernando bouwt een nieuw bestaan op in Córdoba en maakt zich hard voor eerherstel van zijn volk. Intussen dingt hij naar de hand van Fatima, een mooie jonge vrouw met donkere, amandelvormige ogen. 'Falcones is een onderhoudend verteller. De cultuur en leefgewoonten van de Spaande Moren boeien. We krijgen inzicht in de Spaanse geschiedenis en veel zin om Andalusië te bezoeken.' De Morgen

Recensies (11)

Meer recensies

Is De hand van Fatima het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De hand van Fatima