De kathedraal van de zee

Rank 6505 Gelezen 1101 Aan het lezen 39 Wil ik lezen 361 Favoriet 171 Recensies 21
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 6 Spots 6 Hebban 1000 99   Topics 0

De kathedraal van de zee Monumentale roman over vrijheid en vriendschap Begin veertiende eeuw. Wie erin slaagt een jaar en een dag binnen de stadsmuren van Barcelona te wonen, is vrij mens volgens het plaatselijk recht. De Catalaanse boer Bernat glipt door de poort naar binnen en redt zo zijn babyzoon Arnau van een leven als lijfeigene. Het kind groeit op in de bruisende binnenstad, waar een kathedraal in aanbouw is: de Santa María del Mar. Samen met zijn boezemvriendje Joan werkt hij mee. In de loop der jaren gaat het Arnau als vrij man voor de wind: hij overleeft honger, oorlog en zelfs de zwarte dood. Maar dan belandt hij door verraad in de kerkers van de Inquisitie. Wat is zijn vroegere vriendschap met Joan nog waard?

Ildefonso Falcones is een Catalaan in hart en nieren. Hij woont in Barcelona en werkt daar als advocaat. De kathedraal van de zee is zijn debuut, waaraan hij vier jaar gewerkt heeft. De roman is een enorme bestseller in Spanje, en de vertaalrechten zijn verkocht aan achtentwintig landen.

Pockets populaire fictie
De kathedraal van de zee (1)
Marleen Eijgenraam
Luitingh Sijthoff
07 mei 2007
03 november 2016

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Gerrit

Reacties op: De kathedraal van de zee