De hel van Roosendaal

Nederland kent 2 elite eenheden: het Korps Commando Troepen en het Korps Mariniers. De elementaire opleidingen van beide korpsen behoren tot de zwaarste militaire opleidingen. Een select gezelschap binnen het Korps Mariniers doorloopt beide opleidingen, plus de opleiding tot parachutist, ten einde een specialistische functie te kunnen vervullen. ""Velen voelen zich geroepen maar slechts een enkeling is uitverkoren"" Op jacht naar de Groene Baret gaan de deelnemers door een Hel. Ik ben ruim 12 jaar beroeps militair geweest bij het Korps Mariniers. In dit verslag neem ik u, met humor en zelfspot, mee door de Commando opleiding. Het geeft een open en eerlijk beeld van het loodzware traject. Een feest van herkenning voor oud Commando's/Mariniers en verplichte kost voor potentiële kandidaten! Het boek is aangevuld met enkele columns die ik schreef tijdens plaatsingen op Curaçao en Aruba en tijdens uitzending naar Cambodja."

Is De hel van Roosendaal het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De hel van Roosendaal