De hemel verslinden

Gelezen 1041 Aan het lezen 47 Wil ik lezen 795 Favoriet 87 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 4 Spots 4 Hebban 1000 312   Topics 0

Teresa verruilt iedere zomervakantie samen met haar vader hun woning in het drukke Turijn voor het huis van haar jeugd op het Italiaanse platteland. Het zijn saaie, bloedhete vakanties, totdat ze op een dag drie jongens bespiedt die naakt in het zwembad zwemmen: Nicola, Tommaso en de zonderlinge maar charismatische Bern. Ze zullen Teresa’s leven voor altijd tekenen. De drie halfbroers worden samen opgevoed door Nicola’s religieuze ouders en hebben een complexe en intieme band. Maar Teresa zal snel ontdekken dat niets is wat het lijkt en haar idyllische zomers, die ze steeds vaker met Bern doorbrengt, komen tot een abrupt einde. De jongens worden volwassen en hun vriendschap wordt tot het uiterste getest door hun tegenstrijdige visies op de wereld en hun conflicterende overtuigingen.  De hemel verslinden omspant twintig jaar en vier levens. Het is een epische en intense roman over verbondenheid, liefde, familie en de eeuwige zoektocht naar zingeving.

Mieke Geuzebroek; Pietha de Voogd
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
29 oktober 2018
30 oktober 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Guy Doms Hebban Recensent

Protagonisten blijven fors nazinderen

door: Guy Doms 5 reacties 7 likes

Na twee succesrijke romans en een autobiografische novelle, is het nu de beurt aan De hemel verslinden om de bankrekening van Paolo Giordano (1982) extra aan te dikken. In dit boek kruipt de Italiaanse gelauwerde auteur onder de huid van een vrouwelijk hoofdpersonage.

De veertienjarige Teresa...

Reacties op: De hemel verslinden