De hoofdrol

De hoofdrol

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 2
Op 3 september 2011 wordt er kanker vastgesteld bij mijn zus, Roxanne, 12 jaar oud. Ze krijgt de diagnose ‘agressieve hersentumor in de hoogste graad.’ (Medulloblastoom) Eigenlijk is dit boek het klassieke kankerverhaal, met een verschil in perspectief. Dit keer kijkt u niet door de ogen van de patiënt zelf, maar door mijn ogen. Axelle Bel, 16 jaar en de oudere zus. Het kan zijn dat u zichzelf of iemand anders herkent in mijn verhaal. Het kan zijn dat u eens een andere versie wilt horen van zo’n kankerverhaal. Maar wie in dit verhaal de hoofdrol speelt, laat ik in het midden. Daar staat het goed.
Waargebeurde verhalen
Boekscout VOF
28 februari 2020

Recensies

Mooi

door: Liesje 1 like
Dit boek neemt je mee in de wereld van een puber dat groeit naar een jonge dame. Door de ziekte van haar zus is zij ijzersterk geworden. Maar zelfs bij enorm hoge temperaturen smelt ook ijzer..

Kanker door de ogen van een zus

door: Juanita 1 like ebook
Axelle Bel, de schrijfster van dit boek, is 16 jaar wanneer bij haar 12-jarige zusje Roxanne een agressieve hersentumor vastgesteld wordt. Wat volgt is een rollercoaster van emoties, een voortdurend weg en weer geloop tussen thuis, school en het ziekenhuis. Axelle vertelt het verhaal vanuit haar...