De hoogste toren

‘De hoogste toren’ van Mirjam Zels is een eigentijds prentenboek over de torenbouw van Babel. ‘Tot in de hemel wil ik bouwen!’ Dan weet je al, dat gaat mis. Mirjam Zels vertelt de torenbouw van Babel op een moderne manier. In het bos waar vroeger kinderen speelden, wordt nu gebouwd aan het bouwproject Babel. Het project wordt steeds groter, maar de bouwvakkers begrijpen elkaar niet meer. Als dat maar goed gaat… In dit boek vertellen de gedetailleerde illustraties het verhaal waardoor de fantasie geprikkeld wordt.

Mirjam Zels is illustrator en woont in Hamburg. Met haar debuut won ze de Serafina Award en de German Design Award.

Is De hoogste toren het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De hoogste toren