De Hoogvlakte

De Hoogvlakte

Rank 4892 Gelezen 38 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 37 Favoriet 0 Recensies 4
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Twee stellen uit Reykjavik maken een trip door het ruige, ontoegankelijke zuiden van IJsland. Ze reizen dwars over het zwarte vulkaanlandschap naar het binnenland.

Hrafn en Egill zijn van opstandige, drugs gebruikende tieners verworden tot rijke, meedogenloze investeerders. Maar ze hebben hun geld zien verdampen tijdens de financiële crisis. En nu zijn ze – samen met hun vriendinnen – verdwaald en slingert hun jeep door de dichte mist, als ze plotseling tegen een huis aanbotsen. Daar, in dat afgelegen pand, woont een ouder echtpaar dat hun met tegenzin onderdak biedt voor de nacht. Direct bekruipt ze een gevoel van naderend onheil…

De hoogvlakte is een Scandinavische thriller met een twist, over twee stellen die na de financiële crash de confrontatie met elkaar en zichzelf aangaan. Een razend spannende pageturner en tegelijk een kritische blik op de moderne maatschappij, de wilde natuur en het goede en het slechte in de mens.

‘Een van de meest interessante en uitzonderlijke leeservaringen die ik me kan herinneren.’

‘Een thriller en relatiedrama zo vaardig verteld dat het onmogelijk is om het boek weg te leggen.’

Steinar Bragi (Reykjavik, 1975) werd met De hoogvlakte genomineerd voor de Nordic Council Literature Prize. Het betekende zijn internationale doorbraak. De hoogvlakte zal in 15 landen verschijnen.

Thriller

Meer artikelen

Andere media

VN:

Door lezers

Thriller Café / Ga je mee boeken ontdekken in IJsland?
06 januari 2019 112 reacties
Thriller Café / Spanning op het eiland
15 juni 2018 21 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Hopelijk is de film beter

door: Johan Buts 1 reactie 2 likes
Zo blij dat dit boek uit is, het leest vlot daar niet van, maar de spanning bevind zich pas op de laatste bladzijden. Als ik een boek uit heb tegen de avond wacht ik normaal om te beginnen in een nieuw boek tot de dag nadien, maar ik moest dit erg slechte boek zo snel mogelijk uit mijn gedachte...

Teleurstellend

door: Sandra Dechene 1 like
Dit moet zowat het slechtste boek zijn dat ik ooit gelezen heb. De persoon van wie ik het uitgeleend had, heeft het niet uitgelezen. Ik was wel nieuwsgierig genoeg om verder te lezen. Maar ik ben heel blij dat het uit is. Vlug op naar een nieuw boek!

Wat een ontgoocheling

door: camille jacobs 1 like
Ik heb dit boek uitgelezen. De spanning wordt opgebouwd . Tussendoor onnodige vulling. Toch wil je het einde weten. En je leest door. Tot het einde . Gewoonweg voel ik me aan het lijntje gehouden. Een verhaal met grote ontgoocheling naar het einde toe.

Speciaal verhaal...

door: Karin Teirlynck 1 reactie 1 like
Over de auteur Steinar Bragi is geboren in Reykjavik, IJsland op 15 augustus 1975 Steinar Bragi Guðmundsson (die onder zijn eerste twee namen publiceert) heeft een BA in Literatuurwetenschap en Filosofie van de Universiteit van IJsland. Zijn eerste gepubliceerde werk was een volume van poëzie,...