De Hoogvlakte

VN:

De Hoogvlakte

Gelezen 41 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 41 Favoriet 0 Recensies 4
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Twee stellen uit Reykjavik maken een trip door het ruige, ontoegankelijke zuiden van IJsland. Ze reizen dwars over het zwarte vulkaanlandschap naar het binnenland.

Hrafn en Egill zijn van opstandige, drugs gebruikende tieners verworden tot rijke, meedogenloze investeerders. Maar ze hebben hun geld zien verdampen tijdens de financiële crisis. En nu zijn ze – samen met hun vriendinnen – verdwaald en slingert hun jeep door de dichte mist, als ze plotseling tegen een huis aanbotsen. Daar, in dat afgelegen pand, woont een ouder echtpaar dat hun met tegenzin onderdak biedt voor de nacht. Direct bekruipt ze een gevoel van naderend onheil…

De hoogvlakte is een Scandinavische thriller met een twist, over twee stellen die na de financiële crash de confrontatie met elkaar en zichzelf aangaan. Een razend spannende pageturner en tegelijk een kritische blik op de moderne maatschappij, de wilde natuur en het goede en het slechte in de mens.

‘Een van de meest interessante en uitzonderlijke leeservaringen die ik me kan herinneren.’

‘Een thriller en relatiedrama zo vaardig verteld dat het onmogelijk is om het boek weg te leggen.’

Steinar Bragi (Reykjavik, 1975) werd met De hoogvlakte genomineerd voor de Nordic Council Literature Prize. Het betekende zijn internationale doorbraak. De hoogvlakte zal in 15 landen verschijnen.

Thriller
Luitingh Sijthoff