9200000093712990

VN:

Ik zal straffen

Gelezen 70 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 106 Favoriet 2 Recensies 12
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 5   Topics 0

Op een koude avond in Reykjavik brengt Kata haar dochter Vala naar een schoolfeest en Vala keert nooit terug. Haar moeder worstelt met de pijnlijke wroeging dat ze haar dochter niet heeft gevraagd wat er die fatale avond speelde in dat zorgelijke tienerbrein. Nu is het te laat. In de wanhopige zoektocht ontdekt Kata een mysterieuze briefwisseling tussen haar dochter en een Hongaarse vriend, Vala’s reputatie op school als ‘jezusmeisje’ en haar mysterieuze band met het poppenhuis dat ze ooit van haar vader kreeg. Wanneer de gruwelijke toedracht van Vala’s dood aan het licht komt, begint haar meedogenloze avontuur met een allesomvattend eindstation: gerechtigheid.

Kruip in het hoofd van een moeder, verblind door verdriet en woede, voor wie de tijd van vergeven en vergeten voorbij is en verlangen naar wraak overheerst.

Literaire thriller
Xander Uitgevers B.V.
10 december 2018
13 december 2018

Guy Doms Hebban Recensent

Geen miskleun doch grillig psychologisch verhaal

door: Guy Doms 1 like

Sinds jaren staat IJsland te pronken in de top vijf van de veiligste landen ter wereld. Toch krioelt het ginds volgens de inheemse thrillerauteurs van de moordenaars. In Ik zal straffen legt de IJslandse Steinar Bragi (1975) de klemtoon evenwel anders. Hij concentreert zich specifiek op de effecten...

Reacties op: Ik zal straffen