De jaloezieman

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 47 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning Artikelen 1   Topics 0

Speciaal voor Zomerlezen schreef internationaal bestsellerauteur Jo Nesbø De jaloezieman. Een zinderende thriller waarin zijn liefde voor klimmen samenkomt met spanning en romantiek in een Griekse setting. Het ultieme zomerverhaal dus!

Op het kleine Griekse eiland Kalymnos in de buurt van Kos verdwijnt een Duitse toerist spoorloos nadat hij vroeg in de ochtend is gaan zwemmen in zee. Getuigen verklaren dat de man de avond voor zijn verdwijning gevochten heeft met zijn tweelingbroer. De plaatselijke politie staat voor een raadsel; er is geen lijk, en geen spoor van vuil spel. Toch vertrouwen ze de zaak niet en ze roepen de hulp in van inspecteur Nikos Balli. Hij staat bekend als De Jaloezieman, en is gespecialiseerd in het oplossen van moorden waarbij jaloezie het hoofdmotief lijkt te zijn.

Nikos vliegt naar Kalymnos en ondervraagt Franz Schmid, de broer van de vermiste Julian. De mannen zijn naar het eiland gekomen om te klimmen, een sport waar de inspecteur zeer bekend mee is. Nikos raakt in de ban van het mysterie. Wat is er misgegaan tussen de broers? En waarom doet het hem zo sterk denken aan een duister geheim uit zijn eigen leven?

Update: Door het uistellen van de Boekenweek (en het Boekenweekgeschenk) naar de zomer wordt De jaloezieman van Jo Nesbø in de eerste tien dagen van november cadeau gedaan. De bijbehorende zomercampagne gaat wel door.

Spannende boeken algemeen
CPNB