De Jomsviking-serie 1 - De Viking

De Viking

Rank 3925 Gelezen 126 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 221 Favoriet 11 Recensies 8
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 7   Topics 0

De internationale Viking-sensatie uit Noorwegen nu in het Nederlands

Het jaar is 993. Tijdens een aanval ten oosten van Viken in Noorwegen wordt Torsteins vader wreed vermoord door de mannen van Olaf Trygvasson. De twaalfjarige Torstein wordt meegenomen als slaaf, maar ziet zijn kans schoon om te vluchten. Hij ontsnapt naar de Orkney-eilanden – op zoek naar zijn oudere broer.

In De Viking volgen we Torstein Tormodson in zijn jonge jaren als slaaf en banneling, en later als krijger en huurling van de legendarische Jomsvikings broederschap. Al snel wordt hij betrokken bij de machtsstrijd tussen Olaf Trygvasson en de andere Scandinavische leiders.

De Viking is het eerste boek in een serie. De reeks is gebaseerd op jarenlang onderzoek naar een turbulente en dramatische tijd in de geschiedenis. Het neemt ons mee door grote delen van Noord-Europa (Zweden, Denemarken, Polen, Engeland en Schotland), zoals ze duizend jaar geleden waren, en is gebaseerd op historische gebeurtenissen. Als Jomsviking is Torstein betrokken bij de machtsstrijd tussen Scandinavische koningen en graven die uitmondt in een bloedige zeestrijd bij Svolder in het jaar 1000.

Spannende boeken algemeen
Literaire thriller