De juiste boom voor elke tuin

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Groendeskundige Martin Hermy zag het vaak gebeuren: bomen, soms nauwelijks volgroeid, werden gerooid omdat ze niet voldeden aan de wensen van de tuineigenaar of de buren. Zijn ergernis kanaliseerde hij in dit boek.

Je maakt kennis met ruim 570 boomsoorten die perfect kunnen groeien in onze streken: van minibomen tot zuilbomen, van groenblijvende tot droogte-tolerante bomen, van bomen met opvallende bloemen, herfstkleuren of schors tot bomen met eetbare vruchten en als toetje, een heus rariteitenkabinet. Hermy vertaalt wetenschappelijke kennis in praktische tips en hapklare informatie. Welke bodem ze vereisen, welk leven zich onder de grond bevindt, of waarom bepaalde bomen beter aangepast zijn aan de klimaatverandering.

Martin Hermy is emeritus professor van de KU Leuven waar hij 25 jaar de vakken groenbeheer, natuurbeheer en ecologie doceerde. Hij is een gepassioneerd tuinliefhebber.

01 januari 2020

Reacties op: De juiste boom voor elke tuin