De Kameleon in het goud

De Kameleon in het goud is het vijftigste deel uit De Kameleon-boekenreeks van schrijver Hotze de Roos. De illustraties zijn van Gerard van Straaten. De eerste editie kwam uit in 1980.

Dit boek markeert het vijftigste deel van de boekenreeks, niet alleen zijn de gebeurtenissen in het boek erg feestelijk, ook aan de omslag is extra aandacht besteed. Zo omvat de voorkant en vrijwel de hele achterkant een gedetailleerde illustratie van de versierde Kameleon boot met daarboven de titel in gouden letters.

De zeilvereniging bestaat vijftig jaar en voor die gelegenheid wordt er een zeilwedstrijd en een boten-optocht georganiseerd in Lenten. De gebroeders Klinkhamer hebben een bijzonder idee om hun boot te versieren en sluiten zich regelmatig op in het boothuis om eraan te werken. Intussen zijn Louw en Kees ook met hun eigen boot bezig. Gerben heeft intussen wel wat anders aan zijn hoofd, hij heeft Chantel ontmoet en wil met haar mee gaan doen aan de zeilwedstrijd. Zij worden gedwarsboomd door een aantal vervelende 'heren', maar gelukkig weten onze Kameleonvrienden daar wel raad op.

Is De Kameleon in het goud het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Kameleon in het goud