De Katharinacode

Rank 612 Gelezen 367 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 420 Favoriet 10 Recensies 14
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 5   Topics 0
Het eerste deel van een nieuwe serie van van Jørn Lier Horst, auteur van het Wisting Kwartet en de Blix & Ramm-serie, van de bestverkopende Noorse auteur na Jo Nesbø. Scandithrillers van grote klasse.

Het is weer de tijd van het jaar: voor de vierentwintigste keer pakt William Wisting het dossier van de verdwijning van Katharina Haugen. De zaak werd nooit opgelost en elke jaar belt Wisting met Katharina’s echtgenoot, Martin Haugen. Het terugkerende contact tussen de politieinspecteur en de weduwnaar is in de loop der jaren uitgegroeid tot een vriendschap. Maar dit jaar is het donker in Haugens huis als Wisting er aankomt. Haugen is spoorloos verdwenen.

Op dezelfde dag krijgt Wisting bezoek van Adrian Stiller, een jonge rechercheur van de afdeling Georganiseerde misdaad. Hij heeft een verband ontdekt tussen de verdwijning van Katharina en de zaak waar hij aan werkt. De samenwerking met de gecompliceerde Stiller blijkt een ware uitdaging voor de rustige, ervaren Wisting.

Literaire thriller
William Wisting (12)
Kim Snoeijing
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
18 augustus 2020
18 augustus 2020

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Guy Doms Hebban Recensent

Typische, langzaam gestuurde Scandinavische misdaadroman

door: Guy Doms 1 like

De Katharinacode is reeds het twaalfde deel waarin politie-inspecteur William Wisting de hoofdrol opeist. Toch is het boek – knap vertaald door Kim Snoeijing – prima geschikt om te lezen als een losstaand verhaal. Het maakt zelfs deel uit van de nieuwe reeks: het 'Cold Case Kwartet'. De Noorse...

Reacties op: De Katharinacode