De ketting

Rank 4180 Gelezen 674 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 665 Favoriet 19 Recensies 35
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 5 Top25's 8   Topics 0

‘Met afstand een van de beste misdaadschrijvers van deze tijd.’ Val McDermid
Het is een ochtend als alle andere. Rachel Klein zet haar dochter af bij de bushalte en begint aan haar dag. Maar een telefoontje van een onbekend nummer verandert alles. De beller vertelt Rachel dat haar dochter vastgebonden en gekneveld op de achterbank van zijn auto ligt. Als ze haar ooit weer wil zien, moet ze losgeld betalen en een ander kind ontvoeren. Dit is geen gewone kidnapping: de beller is zelf een moeder wier zoon is ontvoerd en als Rachel niet doet wat haar wordt gezegd, zullen beide kinderen sterven.
Rachel maakt nu deel uit van De Ketting, een oneindig en ingenieus plan dat ouders verandert in criminelen – en iemand heel rijk maakt. De regels zijn eenvoudig, de morele keuzes onmogelijk: vind snel geld, zoek een eigen slachtoffer en bega een vreselijke daad waarvan je 24 uur geleden nog dacht dat je er nooit toe in staat zou zijn.
De genieën achter De Ketting weten dat ouders alles voor hun kinderen overhebben. Wat ze niet weten is dat zelfs de sterkste ketting maar zoveel druk kan verdragen... tot hij breekt.
Auteurs over Adrian McKinty

‘Je hebt nog nooit iets zoals De Ketting gelezen en je zult het nooit vergeten. Briljant. Fantastisch geschreven. Meesterlijk spannend. Dit is Jaws voor ouders.’ Don Winslow
‘Ik word helemaal gek van McKinty. Hij is nu al een van de beste stilisten die er zijn en ik heb alleen nog zijn eerste boek gelezen! Een fantastische schrijver.’ Frank McCourt
‘McKinty is zó goed… Ik begin hem echt te haten.’ Lee Child

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Kees van Duyn Hebban Recensent

Origineel, maar middelmaat

door: Kees van Duyn 1 like

Voordat Adrian McKinty fulltime auteur werd, schreef hij een aantal korte verhalen, een novelle en diverse boekbesprekingen. Hij was nog leraar Engels aan een middelbare school in Denver, Colorado toen hij aan zijn roman Dead I well may be begon. Dit debuut is in 2003 verschenen en was de eerste...

Reacties op: De ketting