De klusjesman

De klusjesman

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Junior Lijsten 1   Topics 0
De hoofdpersoon van het nieuwe boek van de Noor Øyvind Torseter lijkt verdacht veel op Kleine Broer. Hij doet allerhande klusjes voor de president, die zo tevreden over hem is dat hij misschien wel de bewaker
van het atoomkoffertje mag worden, een functie van nationaal belang. Maar dan duikt er plotsklaps een dubbelganger op en beginnen de problemen voor onze klusjesman. De klusjesman is een graphic novel voor kinderen, van de auteur van Het gat, Kleine Broer en Kleine Broer op de grote vaart.

Aan Øyvind Torseter werd de prestigieuze Nordic Council Children and Young People’s Literature Prize 2016 toegekend en de Kritikenprisen voor het beste kinderboek 2016. Eerder ontving hij de Bologna Ragazzi Award en werd hij genomineerd voor de ALMA en de Hans Christian Andersen Prijs. Recent ontving hij bovendien de belangrijke Deutscher Jugend Literaturpreis. Zijn werk wordt in vijftien landen vertaald.

Vertaling Laila Buskop en Janna Kolff.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (>6 jaar)
Uitgeverij De Harmonie B.V.
01 september 2020
01 september 2020