De koers

De koers

Rank 1663 Gelezen 4 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Een zeer belangrijke bocht nu. Alles komt op een lint te zitten. Daar goed uitkomen.
Ai, een valpartij, net voor de bocht, halverwege het peloton. Wat doen die geparkeerde wagens daar aan de linkerkant?
Ik denk een jongen van Tutto Pasto, een kleine ploeg. Hij ligt daar tussen twee auto’s.
Hopelijk valt de schade mee. Maar we moeten terug naar de kop van de koers.

De beloftevolle wielrenner Peter Houben sterft na een fatale valpartij in een Belgische ronde. Een jammerlijk ongeluk, denkt iedereen. Ook Goedele Martens, zijn weduwe, die op de begrafenis kennismaakt met de harteloosheid van het wielermilieu. Tot een ex-coureur, die zelf in een rolstoel is beland na een val, haar de vertraagde beelden van Peters dodelijke smak bezorgt. Haar wereld staat stil wanneer ook zij de opzettelijke duw ziet. Goedele is vastbesloten om uit te zoeken wie haar man de dood heeft ingejaagd. Daarmee haalt ze zich de haat en het misprijzen van het peloton op de hals. Én ondervindt ze dat zelfs het gerecht geen blijf weet met de koers.

11 oktober 2022
11 oktober 2022