De kostschool van meneer Beer

De kostschool van meneer Beer is het derde deel in de reeks van Louisa May Alcott over de zussen Jo, Meg en Beth. In dit deel volgen we de leerlingen op de school van het echtpaar Beer. De zoons van Jo gaan ook naar deze school. Het gaat er op deze school niet zo streng aan toe als op andere scholen. De leerlingen moeten voor dieren zorgen en in de tuin werken, en krijgen veel vrijheid. Elke zaterdag is er een kussengevecht. Voor de kinderen is dit een prettige, speelse manier van leren, als is er ook wel eens ruzie. Louisa May Alcott (1832-1888) schreef ook voor volwassenen, maar had vooral veel succes als schrijfster van kinderboeken. Haar bekendste werk is Little Women, een autobiografische roman die nog twee vervolgboeken kreeg, en talloze malen bewerkt is tot toneelstukken en films. Alcott was ook politiek zeer actief en maakte zich onder andere sterk voor vrouwenrechten en afschaffing van de slavernij.

Is De kostschool van meneer Beer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De kostschool van meneer Beer