De kracht van burn-out

Armando Theunisse Clemence Leijten
Armando Theunisse en Clémence Leijten ontmoeten steeds meer cliënten met een burn-out. Omdat gangbare therapieën vaak niet werken, ontwikkelden zij een nieuwe benadering vanuit de theorie van bipolariteit. Die passen ze al jaren met succes toe.

Theunisse en Leijten gaan ervan uit dat er een balans moet zijn tussen de tegenstellingen in het leven. Juist bij iemand met een burn-out ontbreekt dat evenwicht. Hun therapie helpt het herstellen. Daarnaast is er volgens de auteurs een brede cultuuromslag nodig. Burn-out staat immers niet los van de heersende waarden in onze westerse maatschappij en bedrijfscultuur. Er moet dus meer ruimte komen voor eigen waarden.

Beide auteurs hebben een eigen praktijk in Naarden. Klinisch psycholoog Armando Theunisse begeleidt er onder anderen mensen uit bedrijfsleven en politiek. Clémence Leijten studeerde sociaal-cultureel werk en werkt met haar cliënten vooral aan assertiviteit en zelfacceptatie.

Een boek voor P&O'ers, managers én voor werknemers met een burn-out.

Is De kracht van burn-out het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De kracht van burn-out