De kracht van gehechtheid

Vanaf onze vroege jeugd ontwikkelen we een hechtingsstijl die ons de rest van ons leven bijblijft en zich herhaalt in ons dagelijkse emotionele landschap, onze relaties en hoe we ons over onszelf voelen. Diane Poole Heller, pionier op het gebied van gehechtheidstheorie en traumaverwerking, laat in ‘De kracht van gehechtheid’ zien hoe overweldigende ervaringen fnuikend kunnen zijn voor onze vitale verbondenheid met onszelf, met de fysieke buitenwereld rondom ons en met anderen.

Het goede nieuws is dat we ongeacht ons verleden kunnen herstellen en ons opnieuw kunnen verbinden op alle niveaus. ‘We zijn in essentie ontworpen op heling’, legt Heller uit. ‘Zelfs als onze jeugd niet ideaal is geweest, is ons veilige-gehechtheidssysteem biologisch voorgeprogrammeerd en is het aan ons om uit te zoeken waardoor het wordt gehinderd en hoe we die veilige tendenties dominanter kunnen maken.’

Via cruciale inzichten en veel praktische oefeningen leer je hoe je kunt beginnen aan je eigen reis naar grotere intimiteit, heelheid en veerkracht.

Diane Poole Heller is therapeut, auteur en vooraanstaand deskundige op het gebied van Adult Attachment Theory, de Somatic Experiencing®-methode voor traumaverwerking en een synthese van integratieve helingsmethoden.

Is De kracht van gehechtheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De kracht van gehechtheid