De laatste dagen van Hendrik VIII

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0
De misdaden van Hendrik VIII tegen zijn vrouwen zijn goed gedocumenteerd en behoren tot de algemene historische kennis. Veel minder aandacht werd besteed aan de laatste jaren van zijn regering. Na vijfendertig jaar van absolute macht was koning Hendrik VIII een afzichtelijke corpulente oude man, die zelden in het openbaar werd gezien. De stervende koning werd in een reusachtige gesloten draagstoel rondgedragen. De etter van zijn beenwonden lekte door zijn zwachtels. En hoewel hij zes vrouwen had gehad, rustte de Tudor-dynastie op Hendriks enige mannelijke erfgenaam, de negen jaar oude prins Edward - een situatie die rivaliserende politieke groepen in een dodelijk conflict stortte om de macht over de troon. 'De laatste dagen van Hendrik VIII' is een pakkend verhaal dat het einde van de meest despotische heerser van Engeland en zijn hof beschrijft - een tijd van moorddadige samenzweringen, gruwelijk verraad en lage intriges.