De laatste gasten, Liefde heeft geen hersens, Schoppenvrouw

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

‘De laatste gasten’, ‘Liefde heeft geen hersens’ en ‘Schoppenvrouw’, de drie recentste romans van Mensje van Keulen, verschijnen in één band ter ere van haar 75e verjaardag en haar 50 jaar schrijverschap. ‘De laatste gasten’ gaat over Florrie die, als haar tante overlijdt, het huis moet verlaten en werk vindt in d’Meihof, een landhuis aan de Amstel. Met haar komst veranderen de onderlinge verhoudingen tussen de gasten. Het is een prachtig, beheerst geschreven drama over wantrouwen en stond op de longlist van de AKO Literatuurprijs. In ‘Liefde heeft geen hersens’ vermoedt Romy dat haar zoon is betrokken bij de roofoverval op haar bejaarde buurvrouw. Deze schitterende roman over de vele facetten van liefde stond op de shortlist van de AKO Literatuurprijs, de longlist van de Libris Literatuur Prijs en de shortlist van de Opzij Literatuurprijs. ‘Schoppenvrouw’ gaat over Paula die haar eigen kind in de daderbeschrijving van een ‘Opsporing Verzocht’-bericht herkent, en terugdenkt aan een schokkende episode uit haar eigen jeugd. Volgens ‘De Limburger’ is dit een roman van ‘zwartfluwelen perfectie’, hij stond op de longlist van de ECI Literatuurprijs en de longlist van de Fintro Literatuurprijs.

Atlas Contact
15 april 2021
15 april 2021

Reacties op: De laatste gasten, Liefde heeft geen hersens, Schoppenvrouw