De laatste maîtresse

De laatste maîtresse

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Parijs, 1760. De zestienjarige Jeanne, de onwettige dochter van een monnik en een naaister, is verstoken van connecties en goede vooruitzichten in een tijd dat vrouwen alleen via het bed carrière kunnen maken. Haar moeder zorgt ervoor dat haar beeldschone dochter in een exclusief bordeel belandt. Daar wordt Jeanne opgeleid om de hoogst denkbare positie te bereiken: maîtresse van koning Lodewijk XV. Aan het frivole hof van Versailles hoeft een vrouw uit het volk echter niet op een hartelijke ontvangst te rekenen. Jeanne wordt geconfronteerd met vijanden, onder wie koningin Marie Antoinette, terwijl ze juist hunkert naar acceptatie. Maar dan breekt de Franse Revolutie uit en stort de wereld waarvan ze zo graag deel wil uitmaken in.

Deze kleurrijke, beeldend geschreven roman is gebaseerd op het ware verhaal van een vrouw die ver boven haar sociale klasse uitsteeg, maar wier schoonheid haar niet behoedde voor haar fatale vertrouwen in de goedheid van de medemens.
Historische roman (populair)
Brave New Books