De laatste reis van Garoeda

De laatste reis van Garoeda

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 1 Recensies 0
Young adult Spots 1   Topics 0

De laatste reis van Garoeda van Robin Raven begint in Bandoeng in 1942. Meiske is jarig maar iedereen is het vergeten, zelfs haar moeder. Meiske vlucht teleurgesteld de tuin in. Daar ontmoet ze de mysterieuze jongen Boetje. Samen maken ze de Japanse bezetting van Nederlands-Indië mee. In het jappenkamp voelt Meiske zich ondanks de gruwelijkheden beschermd door Boetje en een beeldje van de mythische vogelkoning Garoeda. Na drie jaar kamp volgt de Bersiap-opstand, de levensgevaarlijke terugreis naar Bandoeng en de boottocht naar Nederland. Op de kade in Amsterdam nemen Meiske en Boetje afscheid van elkaar. Zij gaat mee met een oom en tante, Boetje wacht een ander lot. De laatste reis van Garoeda van Robin Raven is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Met een prachtige omslagillustratie van Peter van Dongen.

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar