De leugenboom

Liesbeth groeit op in een Zeeuws dorp in de jaren vijftig en zestig. Ze is de dochter van de bovenmeester. Ze moet een voorbeeldig kind zijn want wat zouden de mensen er wel niet van zeggen al ze dat niet was? Als ze wat ouder wordt komt ze af en toe even in opstand. Heel even maar, want de starheid van haar vader belemmert haar. Als later de zorg voor haar oude vader op haar neerkomt, loopt ze tegen dezelfde onbuigzaamheid aan. Hij dementeert en is voortdurend alles kwijt, hij wil auto blijven rijden en niet naar een bejaardentehuis. 'Alles gaat toch goed. Ik hoor goed, ik zie goed en mijn verstand is ook nog goed.'Liesbeth moet een uitputtende strijd voeren, niet alleen met haar vader maar ook met het brave kind in zichzelf.

Recensies (5)

Meer recensies

Is De leugenboom het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De leugenboom