De levenssteen

De bol was het kloppende hart van hun wereld. Recht erboven hing in het dak het ronde hart van de Lotus, waarin de maan twee maal per jaar op het hoogtepunt verscheen en zijn licht zich met de energie van de bol vermengde om uit te stralen over de wereld. Si-Brandi keek omhoog naar een van de zes kleine ruitvormige raampjes die een halve meter tussen de bladen onder de Lotus waren ingebouwd, om te kunnen zien hoe ver het maanlicht gevorderd was. Bijna tijd.
Welkom bij de Orde van de Lotus.
Dit is een episch verhaal over gewone mensen zoals jij en ik. Het speelt zich grotendeels af in een dorp, waar de afgevaardigden van de Orde van de Lotus de grond en gebouwen beheren. De Orde, een landelijke organisatie, streeft naar kennis, verlichting en zelfrealisatie.
Elk jaar houden onze monniken een ceremonie tijdens de zonnewende van de lente en de herfst. Als de lente ceremonie gaat beginnen, wordt deze door tegenstanders ruw verstoord. Hun instrument, de kristallen bol, wordt vernietigd en veroorzaakt chaos voor iedereen die aanwezig was. Een periode van ontreddering volgt, een periode waarin de mensen aan zichzelf worden onderworpen en gedwongen om te veranderen.
In deze Spirituele Fantasy zijn geen koningen, veldslagen of tovenaars.
In dit eerste deel zet Genie Janee het begin van een indrukwekkend epos neer, dat boeit en raakt en diep van oude wijsheid doordrongen is.

Is De levenssteen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De levenssteen