De lijst van dingen die niet zullen veranderen

De lijst van dingen die niet zullen veranderen

Gelezen 35 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 24 Favoriet 1 Recensies 3
Junior Artikelen 2 Lijsten 2   Topics 0
Na de scheiding van haar ouders twee jaar geleden werd Bea’s leven op heel veel manieren anders. Maar gelukkig heeft ze haar groene schrift waarin haar vader en moeder een opsomming hebben gemaakt van dingen die niet zullen veranderen. Met als belangrijkste punt: mama en papa zullen altijd van haar houden, en van elkaar.
Wanneer haar vader vertelt dat hij en zijn vriend Jesse gaan trouwen, is Bea super enthousiast. Ze is dol op Jesse, en als hij met haar vader trouwt krijgt ze een zusje, iets wat ze altijd zielsgraag wilde. Maar terwijl iedereen druk is met het voorbereiden van het huwelijk, maakt Bea zich steeds meer zorgen over een vreselijk geheim dat ze sinds de vorige zomer met zich meedraagt.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Querido
23 juni 2020
17 juli 2020

Koen Driessens Hebban Recensent

Parels, oesters en nieuwe zusjes

door: Koen Driessens 1 like

Dit warme en knap geconstrueerde kinderboek is een nieuwe parel aan de kroon van Rebecca Stead, die met een nog beperkt, maar sterk oeuvre in alle rust bezig is een plek aan de top van de jeugdliteratuur te veroveren. Niet alleen is het boek een plezier om te lezen; je leest bovendien nog een...

Reacties op: De lijst van dingen die niet zullen veranderen