De lucht is van ons allemaal

'De lucht is van ons allemaal' is het derde, op zichzelf staande deel van de serie over Kouplan, een Iraanse vluchteling die illegaal in Zweden verblijft en bij toeval in het speurdersvak terechtkomt.

Kouplan wordt dakloos en slaapt onder een brug bij twee drugsverslaafden, Oma en Will. Nog een paar dagen, dan kan hij opnieuw asiel aanvragen. Tot die tijd moet hij zorgen dat hij niet wordt opgepakt en teruggestuurd naar Iran.

Als Ulrika hem benadert met het verzoek haar man te schaduwen, neemt hij die opdracht toch aan. voor het geld en omdat het werk hem afleidt van zijn eigen zorgen. Ulrika wil weten of Håkan een minnares heeft. Kouplans middelen en mogelijkheden zijn beperkt, maar door zijn creativiteit en slimheid weet hij de waarheid boven tafel te krijgen. De zaken blijken heel anders te liggen dan Ulrika had gedacht.

Recensies (1)

Is De lucht is van ons allemaal het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De lucht is van ons allemaal