De mama's en de papa's

Als mijn ouders binnenkomen, gaat de eerste blik naar de kinderen, niet naar mij. Prachtig, maar ook heftig: ik ben geen dochter meer, maar moeder.'
'Ik was zeventien toen mijn moeder ziek werd.

"Je moeder heeft K," zei mijn vader, "en je mag het aan niemand vertellen. Beloof je dat?"'
'Ik heb nooit op een roze wolk gezeten. Dus kon ik er ook niet af tuimelen, dat scheelt.'

Deze woorden zijn opgetekend uit de monden van respectievelijk Kim van Kooten, Hans Dagelet en Anita Witzier. Maar ze hadden van iedereen kunnen zijn. Als er iets is dat ons allen bindt, is het dat we een vader en moeder hebben. En al die ouders hebben op hun beurt een zoon of dochter. Voor De mama's en de papa's sprak Antoinnette Scheulderman uitvoerig met een twaalftal bekende Nederlanders over hun rol als vader, moeder, dochter of zoon. Het levert ontroerende, indrukwekkende, grappige maar vooral herkenbare portretten op van de mooiste, intiemste en moeilijkste relatie - die tussen ouder en kind. Een ideaal cadeau voor Moeder- en Vaderdag.

Is De mama's en de papa's het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De mama's en de papa's