De man die van getallen hield

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Een passie voor getallen vertelt het verhaal van de excentrieke Hongaarse wiskundige Paul Erdös, die zijn leven lang afzag van ieder comfort, om zich te kunnen wijden aan zijn grote passie: de studie van getallen. Het is het fascinerende verhaal van een man die beschikt over een onmetelijke denkkracht, maar in verlegenheid gebracht wordt door de eenvoudigste dagelijkse handelingen.

Tegelijkertijd worden in dit boek, aan de hand van Erdös' werk, de bekendste ontdekkingen uit de geschiedenis van de wiskunde in al hun eenvoud en schoonheid begrijpelijk gemaakt. Met een ongebreidelde creativiteit pakte Erdös talloze kleine en grote wiskundige raadsels aan. Zijn levenswerk vormt nog altijd een onuitputtelijke bron van inspiratie voor iedereen die geïnteresseerd is in de geheimen van de wiskunde.
Zo is Een passie voor getallen niet alleen het levensverhaal van een van de kleurrijkste figuren uit de moderne wetenschap, maar ook een ontdekkingsreis langs de grote thema's en alledaagse toepassingen van de wiskunde.
Bert Bakker
9789035120471