De medicijnjongen: mijn moeder had Münchhausen-by-proxy

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 1
Ik wilde gewoon zijn. Gewoon indiaantje spelen. Erbij horen, mogen zijn wie ik was, ik wilde leven, net als alle andere kinderen. Maar mijn moeder had andere plannen.

Robbie ondergaat nodeloos talloze diëten, medische behandelingen en ziekenhuisopnames. Hij wordt ziek gemaakt. Door zijn eigen moeder. Vanaf zijn puberteit strijdt hij om zijn eigen identiteit te vinden en te begrijpen wat er werkelijk aan de hand was. Eenmaal volwassen, stelt hem in staat om nauwkeurig te beschrijven hoe het is als je moeder 'Münchhausen-by-proxy' heeft.

Glasheldere dialogen en de vlijmscherpe beelden tonen niet alleen de pijnlijke situatie van toen: maar ook hoe diep de schade nog steeds is, die door deze vorm van mishandeling wordt veroorzaakt.

Robert Broeils (1968) wil zijn ervaringen delen met zijn lezers en ze daarmee bewust maken van de pathologische behoeften aan aandacht van sommige mensen.
15 juli 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Nina Blom
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezersrecensies (1)

Invoelbaar

door: Nina Blom 1 like
Een prachtig mooi geschreven boek! Het komt absoluut binnen…. “De Medicijnjongen” van Robert Broeils: Het is raak en pakkend geschreven. Ik ben zelf enorm gegrepen en geraakt omdat ik het ook heb meegemaakt als kind en daarom ook zoveel herken. Meteen op de eerste bladzijde werd ik...