De meesters van het Verre Oosten

'De meesters van het Verre Oosten' van Baird T. Spalding uit 1924 geldt nog altijd als een van de meest spraakmakende boeken van onze tijd. Tijdens een expeditie in de Himalaya, eind 19e eeuw, ontmoeten de schrijver en zijn metgezellen de Meesters van de Himalaya. Deze onsterfelijke wezens verrichten wonderbaarlijke daden en slaan een brug tussen het christendom en het boeddhisme. Volgens hun filosofie vertegenwoordigt Boeddha de weg naar verlichting, terwijl de figuur van Jezus Christus de verlichting zelf belichaamt. Het boek leest als een spannende roman en bevat tegelijkertijd duidelijke spirituele boodschappen.
Deze editie is aangevuld met deel 6, het laatste deel dat ruim 45 jaar na de dood van Spalding werd gepubliceerd en is samengesteld uit ongepubliceerd materiaal dat zijn redacteur in 10 dozen verstopt vond.

Recensies (1)

Is De meesters van het Verre Oosten het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De meesters van het Verre Oosten