De melodie van het gras

Mystiek heeft als doel in contact te zijn met de heilige essentie van liefde en wijsheid. Het is een intense ervaring van open en helder aanwezig zijn.

Als mens leef ik echter in gehechtheid. Ik word steeds meegenomen in de zuigkracht van de wereld en zodoende raak ik gevangen in een vicieuze cirkel van grijpen en vasthouden.

Tijdens het bewandelen van de mystieke weg heb ik crisisachtige momenten beleefd met betrekking tot het doorbreken van vastgeroeste patronen. Tegelijkertijd heb ik de kracht ontvangen om in de diepte van de stilte de helende werking van de mystieke zuivering toe te laten.

Voorbij identificatie en bezitsdrang, aangeraakt door de melodie van het gras, symbool voor de levende stroom van zijn, ben ik even in staat om met liefdevolle aandacht te leven vanuit het hart.

'De melodie van het gras' is een weergave van een aantal persoonlijke notities over de mystieke weg. De notities gaan over de kenmerken van de bewustzijnsvernauwing, worstelingen met betrekking tot het zuiveringsproces en inzichten ten aanzien van het wakker worden van de bezieling.

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit
Brave New Books
07 oktober 2020
07 oktober 2020

Reacties op: De melodie van het gras