9200000101929969

De mens in het dier

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Want dieren zijn precies als mensen.Fascinerende feiten en interessante weetjes over het gedrag van dieren. Cavia's vermijden sociale stress. Dolfijnen en olifanten kunnen zich verplaatsen in anderen. En honden kunnen oprecht jaloers zijn. Uit onderzoek van de afgelopen jaren zijn we steeds meer te weten gekomen over dieren. Zoogdieren zijn onze naaste verwanten en we lijken veel op elkaar, maar wat onderscheidt ons precies van hen? En wat kunnen we van ze leren? Deze vragen zijn het uitgangspunt voor Norbert Sachsers fascinerende boek De mens in het dier. Hij laat de meest recente ontdekkingen uit de gedragsbiologie zien en beschrijft onder andere hoe honden empathie tonen, muizen alzheimer krijgen en waarom chimpansees oorlog voeren. Op toegankelijke wijze beschrijft hij de essentie van zijn eigen baanbrekende onderzoek en geeft antwoord op vragen als: zijn dieren beter dan de mens

Gezondheid & Psychologie
Unieboek | Het Spectrum