De moeilijkheidsgraad van goed

De moeilijkheidsgraad van goed

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Het is moeilijk om te voelen wat normaal is, wanneer je normaal zo lang niet meer hebt gekend. Van haar veertiende tot haar zestiende lijdt Charlie aan een depressie. Na een moeilijke periode van pillen, psychologen, paniekaanvallen en een zelfmoordpoging belandt ze uiteindelijk in een kliniek. Na daar vijf maanden te zijn opgenomen moet ze het veilige, beschermde wereldje van de kliniek verlaten haar behandelaren hebben besloten dat ze weer klaar is voor het ?echte leven?. Maar hoe pik je het ?normale leven? weer op na zo?n ervaring en wat is nu helemaal ?normaal?? Hoe ga je om met de angst weer terug te vallen in een depressie? En met het stempel ?gek? dat je al gauw krijgt opgeplakt door anderen? Rauw en eerlijk beschrijft Charlie hoe zij langzaamaan haar evenwicht hervindt. Een openhartig boek voor tieners, ouders en iedereen die beroepsmatig betrokken is bij de behandeling van depressieve jongeren.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Lannoo Uitgeverij
20 oktober 2011
20 oktober 2011

Reacties op: De moeilijkheidsgraad van goed