De Achterhoek & De Liemers

Rank 1141 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1

15 wandelingen van 7 tot 18 km, zoveel mogelijk over gras Uitsluitend routes uit gemarkeerde wandelnetwerken Topografische routekaartjes Landschapsfoto’s & historische illustraties Downloadbare GPS-tracks Minstens 60% over onverharde wegen De wandelingen in deze gids gaan voor minstens 60% over onverharde paden, de ideale ondergrond voor elke wandelliefhebber. Omdat de route duidelijk is, kun je onbekommerd genieten van de omgeving en de verhalen over de bewoners van de kastelen, havezaten en scholtenboerderijen die zo karakteristiek zijn voor de Achterhoek en de Liemers. De bewoners en de gebouwen hebben samen een belangrijk stempel gedrukt op het weergaloze landschap. Landschapsfoto's en historische illustraties maken de beleving compleet. De gedegen historische achtergrondteksten maken de wandelingen behalve mooi ook interessant. De gids beschrijft 15 gemarkeerde wandelingen, in lengte variërend van 7 tot 18 kilometer. Ze lopen door het kleinschalige, licht glooiende coulisselandschap tussen de IJssel en de Duitse grens met zijn akkers, weiden, bosjes en heidevelden. Bij ruim de helft van de routes is een hoofdrol weggelegd voor landgoederen, kastelen en de omringende bossen. Twee andere wandelingen gaan voornamelijk door hellingbos, want de streek kent ook heuvels. Dan zijn er nog de routes door het bekenrijke platteland, inclusief de in ere herstelde Zieuwentse kerkepaden. Plus een wandeling die de Duitse grens overgaat, rondom een groot ven waar het in het voorjaar wemelt van de flamingo's. Ongetwijfeld zal deze nieuwe compacte wandelgids een grote groep mensen veel wandelplezier bezorgen.

De mooiste netwerkwandelingen
Uitgeverij Elmar B.V.