De mooiste van Goethe

* De hoogtepunten uit de poëzie van een groot dichter
Een nieuwe reeks bloemlezingen
Een immense zoektocht naar gedichten in Nederlandse vertaling van Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832) leverde bitter weinig op. Behalve dan deze conclusie: velen kennen zijn naam, weinigen zijn werk. Uit de meer dan 3000 gedichten die hij schreef, werd in dit boek een selectie van zijn grote gedichten opgenomen. Deze selectie bevat werk van zeer uiteenlopende aard en uit alle periodes van zijn leven. Zij geeft een goed beeld van deze taaltovenaar die nog altijd wordt bschouwd als de grootste Duitse dichter.
In haar voorwoord zegt professor Heidy Müller: ‘Het is kenmerkend voor Goethe dat hij in elke periode van zijn leven nieuwe vormen en woorden creëerde. Dit is een van de redenen waarom vele van zijn gedichten nu nog altijd diepe gevoelens kunnen oproepen, alsof die gedichten in onze tijd en voor ons geschreven waren.’

Is De mooiste van Goethe het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De mooiste van Goethe