De mooiste van Hesse

* Deel 9 in de veelbesproken reeks
Ook Tagore en Neruda nu weer leverbaar
Hermann Hesse (1877-1962) kennen we als de gedreven auteur van klassieke romans als Siddharta (1922), Narziss und Goldmund (1930) en Der Steppenwolf (1927). In 1946 kreeg hij de Nobelprijs voor literatuur. Na zijn dood, vanaf de jaren zeventig, ontstond er een grote heropleving van de belangstelling voor het werk van Hesse, die aansluiting vond bij Hesses esoterische visie op het Oosten. Minder bekend is dat Hesse eigenlijk debuteerde als dichter: in 1899 publiceerde hij al zijn Romantische Lieder. Zijn hele leven lang, tussen het werken aan zijn grote prozawerken door, bleef Hesse met grote regelmaat poëzie schrijven. Het leverde een oeuvre op van een kleine duizend gedichten, vaak in een klassieke versvorm en romantisch van karakter. Uit de vele natuurgedichten spreekt zijn grote passie voor het tuinieren. Voor het eerst biedt De mooiste van Hermann Hesse de Nederlandstalige lezer een overzicht van de beste gedichten van een auteur die zich laat kennen als een scherp observator.

Is De mooiste van Hesse het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De mooiste van Hesse