De moord in de Zondagstraat

Het waargebeurde verhaal van een van de grootste en meest gecompliceerde moordzaken in Zweden

Juli 1956: een jonge vrouw wordt dood aangetroffen in haar huis ten zuiden van Stockholm. De politie denkt aan zelfmoord, maar al snel wordt duidelijk dat ze is vermoord. Dit is het begin van het grootste en meest gecompliceerde moordonderzoek in Zweden vóór de Palme-moord.

De moord krijgt veel aandacht, creëert ook grote angst, omdat de dader zeer geraffineerd te werk is gegaan en de rechercheurs vrezen voor herhaling. Als de moordenaar uiteindelijk wordt gearresteerd, blijkt dat hij de hele tijd voor de neus van de politie heeft gestaan. En dat niet alleen: hij wordt op sensationele wijze vrijgesproken in de rechtbank.

'Englund beschrijft de tijdgeest met elegantie en vanzelfsprekendheid, discreet en zonder het solide onderzoekswerk te tonen dat erachter zit.' Expressen

'Voortreffelijk boek.' Västerbottens-Kuriren

Literaire non-fictie algemeen